Storingen – ontvangst
Uw LCD- LED- of Plasma TV kan plotseling en onverwachts sneeuw, -zwart- met groen cijfer (Sony) of blauw beeld (Philips, SHARP) geven. Dit betekent dat uw televisie geen ontvangst heeft. Controleer uw antennekabel op breuken en goed contact en of aansluitingen. Nog steeds geen beeld, probeer een andere TV op dezelfde aansluiting (bijvoorbeeld uit de slaapkamer) Heeft u nu wel beeld/ontvangst dan is uw woonkamer-TV defect Heeft u nog steeds geen beeld/ontvangst dan is er een storing bij de kabel maatschappij.
Heeft u regelmatig last van blokjes in het beeld en snerpend geluid, dan betekent dat uw digitale ontvangst niet in orde is. Het signaal wat op uw TV of decoder wordt aangeboden is te zwak.
Controleer uw antennekabels, splitters en/of versterkers.
Als de kabels verouderd zijn, dient u deze te vervangen voor kabelkeur kabels van het merk Hirschmann, zie in onze webshop mediahomeservice.nl
Gebruikt uw kabels langer dan 10 meter dan is een antenne kabelkeur versterker aan te bevelen, bijvoorbeeld de Technetix Fra-752N. Deze heeft meerdere uitgangen, zodat u aansluitingen naar andere kamers kunt aanleggen.
Krijgt u bijvoorbeeld een E19 of E30 melding op uw TV, dan is er iets mis met uw kabelaansluiting of abonnement. Neemt contact op met uw kabelmaatschappij.
Het komt ook wel eens voor dat uw kabelontvanger vastloopt. U ziet alleen maar het groene lampje of het cijfer op het display branden. Er is geen beweging meer in de bediening te krijgen. Het beste kunt uw dan uw decoder resetten door de netstekker één minuut uit stopcontact te halen. Daarna de stekker weer er opnieuw inpluggen en de decoder zal weer opnieuw starten en klaar zijn voor gebruik.